Społeczno-edukacyjna kampania "Widocznie, bezpieczniej!"!

na rynki skandynawskie i innych krajów UE
Transport morski
Transport kolejowy
na miarę Twoich potrzeb
Społeczno-edukacyjna kampania

Zakończyliśmy naszą kampanię “Widocznie, bezpieczniej!”.
 
Miała ona na celu szerzenie świadomości o zachowaniu rowerzystów na drogach zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych. Jako firma mająca na co dzień styczność z transportem - naszą misją jest, aby edukować na temat przepisów poruszania się i odpowiedzialnego zachowania na drodze. W końcu chodzi o bezpieczeństwo - nie tylko rowerzystów, ale wszystkich znajdujących się na drodze uczestników ruchu.
 
Nasze działania edukacyjne obejmowały spotkania w lokalnych przedszkolach, podczas których opowiadaliśmy dzieciom między innymi o tym:

  • po co jest kask i czy trzeba w nim jeździć,
  • w co wyposażony powinien być rower gotowy do jazdy,
  • jak można zwiększyć swoją widoczność na drodze i czy faktycznie poprawia to nasze bezpieczeństwo,
  • jak prawidłowo sygnalizować swoje zamiary na drodze.

Tym sposobem od czerwca do września przeszkoliliśmy około pół tysiąca dzieci z zasad bezpiecznego poruszania się i bycia widocznym na drodze!

Podczas cyklu biegów Kids Run otworzyliśmy Edukacyjną Strefę Rowerową. Ponad tysiąc małych rowerzystów w wieku 3-7 lat miało okazję:

  • spróbować swoich sił w przejściu edukacyjnego toru przeszkód,
  • testować rowerowe nowinki techniczne,
  • wziąć udział w konkursach i wygrać nagrody.

Partnerami kampanii został Volkswagen Centrum Poznań, FTI Cycling oraz MAN Polska. Sponsorem, który zapewnił wszystkim dzieciom wyposażył nas w rowery, kaski, odblaskowe opaski oraz kamizelki był Decathlon Polska. 
 
Patronat honorowy objęli Burmistrz Miasta Śrem oraz fundacja Tata z Poznania, a patronat medialny sprawowali: Radio Poznań, MC RADIO 102.7 FM Poznań, magazyn bikeBoard, Nasz Głos Poznański, Gazeta Mosińsko-Puszczykowska, TVP3 Poznań. Ambasadorem kampanii został Radosław Kozal - bloger i kolarz, który wraz z Imex Logistics poprzez zabawę szkolił młodych sportowców oraz uczył bycia widocznym i bezpiecznym na drodze.
 
Dziękujemy za wsparcie wszystkim zaangażowanym w naszą kampanię! Jesteśmy przeszczęśliwi, że akcja dotarła do tak szerokiego grona odbiorców i cieszyła się niemałym zainteresowaniem. Mamy nadzieję (i plany), że w kolejnych latach świadomość rowerzystów na drodze będzie rosnąć - między innymi dzięki akcjom właśnie takim jak nasza.
 
Uważajcie na siebie i innych. Zakładajcie kaski, kamizelki i opaski odblaskowe. Zadbajcie o dobrą widoczność na drodze. Dlaczego? Bo: “widocznie, bezpieczniej!”.
 
Więcej informacji na stronie akcji: https://www.facebook.com/widoczniebezpieczniej.